Aanbiedersroute

De aanbiedersroute kun je het beste bewandelen wanneer je een toepassing hebt ontwikkeld die een zorgaanbieder direct voordeel oplevert. Bijvoorbeeld doordat de zorgverlening er efficiƫnter door wordt, er een concurrentievoordeel ontstaat, of omdat een gewenst imago wordt versterkt. De zorgaanbieder zal jouw product uiteindelijk inkopen en is daarmee jouw klant. Om zorgaanbieders te laten betalen voor je product is het belangrijk dat je kunt aantonen dat de innovatie aansluit op hun behoefte en financieel interessant is.

Waarop moet ik letten als ik voor deze route kies?

Bedenk goed welke zorgaanbieders jouw klanten kunnen worden. Grote zorgaanbieders beschikken namelijk over eigen middelen om in innovatie, onderzoek en ontwikkeling te investeren. Voor kleine zorgaanbieders of zelfstandige professionals is dat moeilijker. Zij investeren liever in een product dat al af is.
Grote zorgorganisaties zijn interessanter als je een gezamenlijk ontwikkeltraject wilt starten, maar zoā€™n traject kan ook voor vertraging zorgen. Houd er rekening mee dat binnen de organisatie van ā€˜de zorgaanbiederā€™ verschillende belanghebbenden bestaan die iets over je toepassing te zeggen (willen) hebben. De volgende rollen kunnen vertegenwoordigd zijn:

Tips:

Wat moet ik doen om de meerwaarde te bewijzen?

De ervaring leert dat zorgaanbieders op de volgende punten overtuiging nodig hebben:

Tip:

Wat maakt deze route een uitdaging?