Gebruik het procesdocument met besluiten en onderliggende argumenten om mensen te informeren over totstandkoming van de e-health-toepassing/zorginnovatie en om hen makkelijker te betrekken.
Betrek eindgebruikers betrokken bij het ontwikkelen ook bij de opschaling. Dat kan op vele manieren. Een filmpje waarin de behoeften van cliënten/patiënten zichtbaar wordt kan medewerkers met weerstand op andere gedachten brengen.
Schets digitale zorg niet als een walhalla wanneer je mensen informeert over de opgedane ervaringen. Gebruik concretere ervaringen; zowel verhalen over dingen die goed gingen als over dingen die initieel niet goed gingen en aanpassing behoefden.
Houd bij opschaling naar andere afdelingen oog voor specifieke wensen maar waak gelijktijdig voor het not invented here-syndroom.
Maak gewijzigde processen visueel bijvoorbeeld door het introduceren van een nieuwe klantreis. Zorg dat verwachtingen en taken duidelijk zijn.
Stuur op het uitwisselen van ervaringen tussen gebruikers. Vraag innovatieve medewerkers of zij ambassadeur willen worden van de zorginnovatie.