Hulp voor cliënt en patiënt bij digitale zorg
Voor zorgverleners en patiënten kan het best een grote stap zijn om iets nieuws te implementeren, of af te wijken van wat zij gewend zijn. De ervaring leert dat bij digitale transformaties, weerstand kan ontstaan door onzekerheid. Want hebben mensen de vaardigheden wel om deze middelen toe te passen? En wat voor ondersteuning hebben mensen nodig om innovatie goed te implementeren?
Podcast aflevering 4 #zokanhetook
In de vierde aflevering van de podcast #zokanhetook van Vliegwiel, gaan zij daarom in gesprek met Merlijne en Emmy van de Helpdesk Digitale Zorg, over wat er nodig is om goed om te kunnen gaan met digitale middelen. Ook de verandering die deze middelen met zich meebrengen komt aan bod.
Insteek van de podcast
Vliegwiel spreekt in de podcast #zokanhetook met tientallen innovatiemanagers, verpleegkundigen, leveranciers, patiëntenverenigingen, zorgverzekeraars, bestuurders en beleidsmakers, over het opschalen van digitale zorg en de vraagstukken die daardoor ontstaan. Het doel van de podcast is om een eerlijk gesprek te voeren die de realiteit schetst. Aflevering 4 van #zokanhetook vind je hier.